دندانپزشکی خوب در نیاوران

بهترین دندانپزشک در غرب تهران

دندانپزشکی خوب در فرمانیه

دندانپزشکی بدون درد

درمان مجدد ریشه در هر موردی متفاوت است و بستگی به شرایط بیمار ، مهارت و تجربه دندانپزشک دارد. برخی علائم هشدار دهنده‌ ای وجود دارد که نشان می‌دهند درمان ریشه موفقیت آمیز نخواهد بود و نیاز به درمان مجدد ریشه وجود دارد.

پس از درمان ریشه ، دندان با روکش یا ترمیم های دیگر محافظت می شود. در صورت مراقبت درست دندان عصب ‌کشی شده می‌تواند تا آخر عمر مانده و برایتان کار کند. اما این امکان نیز وجود دارد که دندان به درستی التیام نیابد و مجدداً دردناک شده و نیاز به درمان پیدا کند. ممکن است این اتفاق ظرف چند ماه یا چند سال پس از درمان اولیه ریشه اتفاق بیفتد. در صورت بروز چنین اتفاقی، می‌توانید با درمان مجدد ریشه، مشکلات دندانی خود را برطرف کنید.

مراحل و روش درمان مجدد ریشه دندان :

• در مرحله اول پس از برداشتن پوسيدگی و ترميم های قبلی ، از تاج دندان مسيری جهت ورود به فضای داخل دندان و كانال ها ايجاد می گردد.
  • در مرحله دوم تمام مواد پر شده قبلی در كانال ها را توسط وسایل باريک سوزن مانندی (بنام فایل) خارج نموده و پس از نفوذ تا انتهای كانال در صورت امكان سراسر ريشه را توسط اين وسايل از سايز كوچک به بزرگ تميز و پاكيزه می كنيم.
  • در مرحله سوم با مواد مخصوص صورتی رنگی (به نام گوتا پركا) ، كانال تميز و پاكيزه شده را پر و مسدود می كنيم تا ميكروب ها نتوانند در اين فضا وارد شوند.
  • در تمام مراحل فوق، طول كاركرد وسايل به كار برده شده تا انتها كانال توسط راديوگرافی و وسايل ديجيتالی كنترل می گردد و در نهايت تاج دندان ، پانسمان شده و جهت ترميم و يا روكش كردن دندان به دندانپزشک مربوطه ارجاع می گرديد.

یادآوری : دلایل متعددی برای عدم موفقیت درمان اولیه ریشه دندان وجود دارد. پیش از انجام درمان مجدد، متخصص اندودانتیکس (درمان ریشه) باید مشخص کند آیا عامل شکست درمان اولیه برطرف شده یا مجدداً باعث شکست درمان خواهد شد